معرفی بازی ماجراجویی Celeste Farewell

شکوفایی ذهن دختری با حملات عصبی !

بازی سلسته فیرول یکی از شاهکار های داستانی با گرافیک بسیار ساده ایه که دیجیلیمو اینبار قصد معرفیشو داره!

این بازی راجع به دختری تقریبا نوجوونه که قصد صعود به بالای کوهی رو داره که صرفا هدف پشت ماجرا ازین کوه غلبه به ترسشه، در حین این مسیر با سختی های خیلی زیادی روبرو میشه و به بازی شما و مهارتتون و تبحرتون در کنترل بازیکن بستگی داره که چقدر سخت یا آسون باشه براتون ! 

اصل ماجرا برای زمانی هست که شما متوجه میشید بازیکن شما از احوال روحی خوبی برخوردار نیست و غالبا سختی های بزرگی که با آنها روبرو میشید و میشه گفت صد ها بار مجبور میشید مجدد تلاش به گذشت از این مرحله کنین، کابوس ها و خواب هایی هستن که مدلین ( نام شخصیت اصلی بازی ) به علت اختلالات استرسی، حملات عصبی، یا اضطراب بیش از حد متحمل اونا شده !

یکی از سکشن های آغازین بازی ( دامنه کوهی که مدلین قصد بالارفتن ازونو داره )

داستان از جایی جالب میشه که…

بازی قصد داره اراده مدلین رو به صورت شخصیت عادی خودش جلوه بده و تمامی اضطراب و فشار عصبی روی ذهن مدلین رو به شکل کابوسی که جلوش رو برای صعود به بالاترین نقطه کوه میگیرن !
یکی از جالب ترین بخش های این بازی اینه که استرس و اضطراب مدلین رو به شکل شخصیتی دقیقا مشابه خودش
با کمی تفاوت ( مثل عجیب و غریب شدن و ترسناک شدنش )
در آوورده که سعی میکنه با مدلین تو کابوسش مبارزه کنه و نزاره اون بالاتر از چیزی که هست بره !

اولین آشنایی مدلین با اضطراب خودش! "بَدلین"

این شخصیت که در واقع خود مدلینه و تمام مسیر اونو دنبال میکنه، حالا به هر روشی که ممکن دیده سعی میکنه جلوی شمارو بگیره که در واقع بعضی از خیالات مدلین در بیداریه که جالبه بدونید شما واقعا ازش شکست میخورید !
که محتوای بازی بر اساسی چیده شده که شمارو متوجه کنه اونی که داره شمارو شکست میده خود شما هستین، حتی بدلین نود درصد مواقع کارش اینه که مسیر شما رو دنبال کنه و دقیقا همون کارایی رو تقلید میکنه که شما میکنید !
زمانی هم که فقط خط داستانی بازی رو دنبال میکنید به هر شکل ممکن یا غیر ممکنی سعی میکنه نفوس بد بزنه یا با افکار منفی شما رو از راهی که میخوایید برید منصرف کنه!

یکی از سکانس های درگیری مدلین با استرسش

این بازی به شدت کوتاهه به طوری که در عرض بیست و چهار ساعت الی سی و شش ساعت بازی کردن متوالی این بازی تقریبا به پایان میرسه و شما با به اتمام رسوندن این بازی به مهارت و استعداد سازنده بازی در نشان دادن فضای تخیلات و شکوفایی ذهن حتما پی میبرید و متوجه میشید که قطعا این بازی یکی از انگشت شمار بازی های کوتاه در سبک ماجراجویی است که با هدفی جالب نظیر غلبه و مبارزه با قوه استرس و اضطراب به وسیله پناه بردن به قدرت تخیلات خودتونه !

این بازی زمان زیادی نمیبره، پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید...

Erfanmdg